torsdag 5 april 2012

Hortensia ute och inne..

Nu börjar allt komma upp i trädgården. Små, små gröna fina blad sticker upp ur jorden lite överallt.
Roligt när man ser att det är på gång.
Hortensians gröna små blad började komma upp redan i december men mär kylan kom i januari och februari så blev de små
bladen nästan helt svarta. Men nu ser det ut som den har hämtat sig.

Förra veckan när jag var och köpte penséer så köpte jag även en jättestor och fin hortensia. Kunde inte motstå denna fina blomma.
Den ska snart bli planterad i rabatten men än så länge så står den i uterummet.




Så här ser en utav hortensierna ut i rabatten.
Den är på gång!

Ha en trevlig Påsk allihopa!
Och tack för alla trevliga och positiva kommentarer. Jag blir så glad när jag läser dem.

1 kommentar:

  1. Jättefint med hortensior. Hoppas du får en vacker och trevlig långfredag, jag postar dina frön på måndag så de inte blir fuktskadade... Kram Pia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...