onsdag 19 december 2012

Dörrkransar med hyacinter

Något fint att hänga på dörren är ett måste tycker jag. Jag gillar att alltid ha fina dekorationer på dörren, tycker att det ser väldigt välkomnande ut särskilt nu i juletid är det extra viktigt att ha det fint.

Dessa dörrkransar har jag gjort av en färdig halmstomme som jag har klätt med vanlig grönmossa. Mossan har jag lindat med grön spoltråd så att den inte syns så mycket.
Några enkla plåthjärtan har jag fäst med nålar där det finns en stor pärla i ena änden.
 
En liten hyacint som jag har lindat mossa runt jorden fick också vara med.
En väldigt enkel och stilren dörrkrans blev det och inte alls svår att göra.
 
När jag ändå hade alla saker framme så gjorde jag en likadan fast med röda plåthjärtan istället.
 
Just nu hänger det på en vägg på förrådet men imorgon tror jag att en av dem får flytta fram på ytterdörren.
 
 
 
Blomsterdesign i Landskrona
 

5 kommentarer:

  1. Så enkelt men vackert
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Vad fina.. Jag har ännu inte gjort nån krans i år men vill hinna göra en.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på dig!
    Sååå mycket fint du gör och
    visar här på bloggen!
    Hittade dig genom Isas Trädgård!
    Kram och GOD JUL!
    Sofia

    SvaraRadera
  4. Jätte fint med hyacinter på kransar. Tittar in och önskar dig en God Jul om vi inte hörs innan julafton.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...