tisdag 30 april 2013

Börjar det bli grönt nu?

I dag är det Valborgsmässoafton och då brukar det, oftast iallafall vara lite grönt på träd och buskar. Men det är det inte i år...
Vill man hitta ett träd som har börjat slå ut då får man leta ett tag.. I söndags när vi var i en liten skog då hittade jag 2 st träd som hade börjat att slå ut.



I Landskrona brukar det ordnas ett stort majbål nere på stranden som alltid är så fint. Det brukar även vara lite musik, några håller tal men även ett skådespeleri som är ganska skoj.
En person har klätt ut sig till vintern och rider på en häst och en annan har klätt ut sig till sommaren och rider på en häst, sedan ska dessa två fäktas om vilken årstid det ska bli.
Det är alltid sommaren som vinner så klart och det hoppas jag att hon gör även i kväll för vi vill verkligen att det ska bli varm och skönt ute nu.. Inte fler kalla dagar.. 

Jag önskar alla en trevlig Valborg och en bra 1:a Maj, hoppas att många av er är lediga och får en solig dag! 


Blomsterdesign

3 kommentarer:

  1. Tack det samma och jag hoppas också på värme och sol i morron men just nu har maginfluensan intagit huset så det blir en lugn kväll!
    Blev så glad igår när det kom ett paket med fina hjärtan och extra glad blev jag för det fina vita hjärtat!
    Ha en härlig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Värme och sol och helst inte så blåsigt, det är min önskan för morgondagen.
    Såg faktiskt att björkarna börjar ha en liten grön antydan om man tittar noga.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo, jag gick igenom mina bilder från förra året. Stor skillnad. Undrar när tulpanerna slår ut i år...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...