torsdag 4 april 2013

Kanske årets sista?

Detta får nog bli årets sista tulpaner.
Vad sorgligt det lät, året har ju nästan precis börjat och jag pratat redan om årets sista... Men om några veckor kommer de ju upp ute i rabatten i stället och det är ju faktiskt mycket finare än att ha dem i en vas inomhus. Dels för att de inte blir så långa men även för att de står mycket längre ute. I Höstas köpte jag 3 olika sorter tulpaner och grävde ner i rabatten så det ska bli spännande att se om det kommer några. Ännu syns inte ett enda spår men det kommer nog. Jag köpte bl.a. 20 st Queen of the night. Mina favoritfärger på blommor är vit, lila och lime och hela min trädgård går i dessa färger men jag tyckte att rabatten behövde en kontrast och jag tror nog att dessa mörka tulpaner kan passa bra in.
Men idag får jag nöja mig med de lila som jag har i vasen...
Inte så tokigt det heller.





Blomsterdesign

4 kommentarer:

  1. Men inte kan det vara de sista innan tulpanerna ute blommar. Då är du bra ståndaktig om du inte faller för fler av de här vackra lila som du nu visar.
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  2. Vad söt den är på sista bilden. Nu längtar jag till utetulpanerna kommer om inte sorken ätit upp alla.
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Oh så fina! Jag är inte jätteförtjust i rosa blommor men dessa är ju urläckra, både färg och form!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Fina tulpaner och vackra bilder!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...