söndag 7 april 2013

Vårplanteringar och inspiration

I fredags fick jag gjort lite vårfint i trädgården. Bland annat fick jag planterat några minipenséer tillsammans med salixträd och genast kändes trädgården lite mer vårig än tidigare. Så stor skillnad det gör med några små söta blommor.
Jag satte även upp min zinkhylla, som jag tog in i höstas för att den inte skulle rosta sönder. I den satte jag någon minipensé i små zinkkrukor tillsammans med en ängel i betong.
 



Några videkvistar hamnade i en zinkkanna och tillsammans med en liten vårplantering vaktas allt av en groda i betong.
Jag har hur mycket olika dekorationer som helst i förrådet och ibland är det svårt att välja vad jag ska använda. Oftast behöver jag inte köpa så mycket nytt utan det räcker med att flytta runt de sakerna jag har och göra olika kombinationer så känns det lite nytt iallafall...  
Att blanda in några loppisfynd gör det både annorlunda och roligt. Här har jag använt små runda tallrikar som jag köpt på loppis och dessa använder jag som fat under zinkkrukorna.


 
Ett litet salixträd har jag samplanterat tillsammans med minipenséer och ett zinkhjärta fick bli prydnad i detta arrangemang.




Blomsterdesign

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...