måndag 27 maj 2013

Chelsea flower show Del 2 - Favoritträdgårdar

Idag tänkte jag visa lite fler bilder från Chelsea flower show.
Jag har gjort några olika collage på mina favoritträdgårdar från mässan. Kom att tänka på att collage blir bra att visa eftersom det går att lägga in flera smååbilder i en.

Denna trädgård gillade jag. Den var inte överstylad. Med mjuka linjer har man format både gräsmattan och "vattentrappan". Så här hade jag gärna haft i min lilla trädgård.


Detta var var en utav mina favoriter.
Raka linjer men med runda växter och stenar som mjukade upp helhetsintrycket.
Enkelt och stilfullt med gröna, vita och gråa växter som matchade resten fint.
Visst ser stenarna riktigt mjuka ut?


En liten söt hydda av staplade stenar, kan det vara något?
Ja, varför inte? 


Den här grinden, eller vad man ska kalla den var väldigt vacker. När det regnade på den så glittrade alla silverkulorna och det var väldigt fint. 
Det silvriga var även vackert till det bruna och rostiga.
Här har man också använt mjuka runda former både i grindarna i form av kulor och cylinderrör men även blommorna var runda som tex. klotlök och allium.


Denna stol i metall tyckte jag var så charmig.

I morgon visar jag ännu fler bilder från mina favoritträdgårdar och då kanske den finaste av dem finaste..
Ha en trevlig kväll!


Blomsterdesign

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...