torsdag 16 maj 2013

Japans lönn och pärlhyacinter

Vad varmt det har varit idag, säkert över 20 grader men det har blåst en hel del så att det har känts kallare än vad termometern har visat.
Nu går det nästan för fort ute i trädgården, kunde man så skulle jag gärna stanna tiden just nu. Allt är så vackert ljusgrönt och bladen är små och söta.
Maj är absolut den vackraste månaden och jag önskar att den kunde vara dubbelt så lång som den är. Vi kunde ju ta bort februari och lägga dagarna i maj istället...

Nu har den japanska lönnens röda blad slagit ut. Den röda färgen lyser upp fint i rabatten bland allt det gröna.

De blåa pärlhyacinterna blommar fortfarande för fullt. i trädgården blir färgen mycket intensivare än vad den blir när man köper pärlhyacinter i butiken. 
Konstigt!?



Blomsterdesign

4 kommentarer:

  1. Vilken bra idé! Vi tar bort februari och gör maj längre! Det är verkligen underbart nu. Jag har tagit semester nästa vecka för att kunna hålla på i trädgården.
    Vilka vackra solnedgångsfoton du tagit.
    Så tråkigt med din fina katt. Vår kisse fick somna vid nyår...man saknar dem så.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på ditt förslag! Nog med förslag! :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Jag röstar också på ditt förslag ;)

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Ja, som det har blåst!
    Ja, så vackert det är nu!
    Ja, jag vill också stoppa tiden!
    Ja, vi stoppar tiden!

    Så, då har vi bestämt det.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...