fredag 28 mars 2014

Det börjar bli grönt....

Nu ser man tydligt på buskar och träd att något är på gång. Små, små ljusgröna blad börjar titta fram. Det är så härligt att se att när hela naturen förvandlas från färger i brun-gråskala till ljusgröna toner.
Då är det vår på riktigt!
Inne i köket har jag tagit in små kvistar och satt i mina små vaser.

I helgen är jag ledig och de har lovat att det ska bli varmt och soligt både lördag och söndag. Så idag efter jobbet inhandlade jag massor av penséer så att jag kan plantera och fixa med dessa.
Ibland är det skönt att inte ha någon inplanerat på heeela helgen utan bara få lov att göra det man känner för. Och så kommer det att bli! Det enda som står på mitt "schema" i helgen är trädgård!

Ni har väl inte glömt tävlingen som pågår här på bloggen?
Två entrébiljetter till Lisebergsträdgårdsdagar tävlas ut. Ni hittar mer om tävlingen längst upp till höger på bloggen.

Önskar er en trevlig helg!









Blomsterdesign


1 kommentar:

  1. Super fine vaser - så enkle, og gode til en lille forårsblomst.
    God weekend.
    Mange hilsner
    Anita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...