lördag 5 april 2014

Julrosen blommar fortfarande

Förra helgen var det soligt, varmt och vindstilla. Jag var ute från morgon till kväll både lördagen och söndagen och det var helt underbart. Det var så varmt på lördagen att jag inte ens behövde ha jacka på...
Denna helgen är det mulet, lite regnigt, blåsigt och kallt. Jag hade precis hängt undan min vinterjacka men den fick minsann komma fram igen.
En blomma som gillar det kalla vädret är denna ljuvliga julrosen. Den blommar när det är som kallast ute och den blommar länge. Den första julrosen i min rabatt blommade första veckan i januari och det finns fortfarande blommor som är på väg att slå ut.
Men denna bild (som inte är tagen idag) önskar jag er en trevlig helg!







Blomsterdesign

1 kommentar:

  1. Så fint med julrosor! Jag ska sätta mina första i år och hoppas att det blir något att se fram emot nästa år :)

    Önskar dig en fin start på den nya veckan!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...