fredag 6 mars 2015

Blommig fredag - ROSA

Veckans blommig fredag är ROSA!

Rosa blommor finns nog i de flesta trädgårdar även om man är förtjust i färgen eller inte. Jag tillhör de personer som inte är så förtjust i rosa. Jag vet inte varför  men rosa tillhör inte mina favoritfärger.
Men visst finns det rosa blommor i min trädgård trots allt. :-)
Här kommer ett smakprov på några rosa skönheter:

I min fina stad Landskrona finns en vacker park som heter slottsparken. Här är alltid vackra blommor att titta på, oavsett vilken årstid man kommer.
Den här bilden tog jag i maj för ett par år sedan. Ett vackert körsbärsträd tillsammans med rosa och lila tulpaner.

I min egen trädgård finns dessa fransiga rosa tulpaner OVIDEO. egentligen är tulpanerna lila men när de slår ut så blir de rosa.

Min favoritblomma som är rosa är denna Pion som heter Bowl of Beauty  



En liten Näva finns också i rabatten.

Inomhus finns det tulpaner som nästan har blommat över...

 


6 kommentarer:

  1. Gillar de ljust rosa blommorna som din Näva och Pionen. Tulpanen Ovideo, är riktigt fin, fransiga och krispiga kronblad, har planterat vita och plommonfärgade fransiga tulpaner, hoppas de slår ut i vår. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Den parken har jag helt missat!!! Hoppas jag har vägarna förbi i vår när det blommar! Även vissna tulpaner har stor charm! Ha en skön vårhelg! Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Fantastisk blomstring i parken! Og den frynsetulipanen var fi-in :)

    SvaraRadera
  4. Mycket härligt rosa där! 'Ovideo' föll mig i smaken, är de återkommande? Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  5. Den där Pionen är det fler som har visat på det rosa temat. Hur underbar som helst!

    Ha en skön söndag!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Å så vakert, blir alldeles matt! Vilken park! Vilka fina fansiga tulpaner! Pionerna jättevackert!

    Trevlig vecka! Kram Ewa :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...